april 23 2019

Swedese lanserar egen e-handel

Möbelföretaget Swedese lanserar sin egen e-handel, Swedese Online Brand Store, med webbadressen shop.swedese.se. I den nya e-handeln säljs ett urval av Swedeses sortiment och på sikt släpps även produkter som är unika för den digitala försäljningskanalen.

Swedese Online Brand Store återfinns flera favoriter ur företagets produktsortiment, till exempel den välkända fåtöljen Lamino, soffbordet Flower Mono, klädhängaren Tree och den prisbelönta pallen Spin, bland många andra.

– Swedese väljer att etablera sig med e-handelsbutik för att vi vill vara där kunderna är. Våra kunder vill ha rätt information och kunskap, så att de kan genomföra välinformerade och hållbara köp. I våra kunders vardag är det kunden själv som bestämmer när, var och hur man informerar sig och köper, säger Sonnie Byrling, VD på Swedese.

Många kunder uppskattar tryggheten i att handla direkt av tillverkaren, med allt från närhet till produktionen, att produkterna som säljs i e-handeln finns i lager för snabb leverans och att ha en kundtjänst som är experter på sortimentet.

Vid lansering finns ett 20-tal produkter i flera varianter tillgängliga i Swedese Online Brand Store och sortimentet utökas kontinuerligt. Dessutom kommer det att släppas produkter som är unika för den egna e-handeln framöver.

Adressen till Swedese Online Brand Store är shop.swedese.se.